Hlavní menu
  Radioklub OK2KUB  > Zápisky z akcí > Celý článek

Report z jarních akcí RK
Dubnový Provozní aktiv & Velikonoční závod: Urbanův kopec [JN89GD]

Spojení dvou závodů bylo po několika samostatných PA příjemným zpestřením. A hlavně se po 5 měsících jednalo o vysílání bez sněhu! Na šest hodin vysílání se bylo potřeba náležitě připravit a tak jsme poblíž QTH byli už od pátečního večera, protože v přilehlé chatě probíhala oslava narozenin dvou členů radioklubu. Ráno jsme sebrali zbytky sil a vysílací potřeby a vypravili se na kopec. Závodu se účastnila klasická pětičlenná sestava (Zuzka, Mira, Vojta, Česťa, Tomáš), takže příprava pracoviště proběhla bez problémů a v 9:00 jsme mohli začít vysílat. Počasí nás pozlobilo několika přeháňkami, ale to nás nemohlo rozhodit. Sice se nám nedařilo tak moc jako posledně na Horním lesu, ale to přece není to nejdůležitější. Ve 3 odpoledne jsme skončili, rozmontovali anténu a stožár a odjeli do Brna.

II.subregionální závod: Vrchhora [JN89IO]

Společně se SKI jsme na druhý květnový víkend vyrazili do Uhřic. Hned po příjezdu jsme se ubytovali v chatě a vydali se na průzkum přilehlé kóty, která byla sice dost blízko na to, aby se z ní dalo bez problému dojít zpět na chatu, ale dost daleko na to, aby na cestách kopec-chata strávil našinec půl dne. Protože jsme se rozhodli vysílat s delším dřevěným stožárem, tak nám palouk u trianguláku málem nestačil. První rána přišla asi 10 minut před začátkem závodu - zjistili jsme, že akumulátor je vybitý. Museli jsme na kopec dopravit druhý akumulátor z auta a pak už jsme začali vysílat. Střídali jsme se po dvojicích a dvou hodinách. Před půlnocí jsme v rychlém sledu udělali spojení s několika polskými stanicemi, čímž pro nás II. subregionál skončil, protože ani autobaterka nevydržela. Takže pro příště: všechno 100x zkontrolovat a snad to vyjde.

Červnový Provozní aktiv: Skalky [JN89JL]

Na poslední předprázdninové vysílání jsme se vypravili autem, ve čtveřici a už v předvečer závodu. Místo fádní trasy po hlavní silnici jsme zvolili vyhlídkovou jízdu přes Drahanskou vrchovinu a kolem šesté večerní jsme dorazili do Suchého, odkud  už je to kousek na kótu Skalky (nejvyšší kopec Drahanské vrchoviny, 735mnm). U meteoradaru jsme mrkli na Vrcholovou knížku Brněnské výškovnice (www.vyskovnice.cz) a vydali se na vrchol, který leží kousek od lesní cesty. Tam jsme taky přečkali noc - trochu nás potrápilo počasí, ale nakonec jsme nezmokli. Ráno už bylo krásně. Posnídali jsme, někteří se vydali na průzkum okolí, ostatní se opalovali a odpočívali. Po deváté hodině jsme začali připravovat pracoviště pro závod. Postavili jsme stožár s anténou a ještě měli čas na krátký relax před závodem. Ten se tentokrát nesl v klidnějším tempu a bez technických potíží. V 13:00 jsme vypnuli stanici, demontovali zařízení a vydali se na zpáteční cestu do Brna.

Pro tento školní rok je to vše a těšíme se na shledanou v září:)
Pokud Vás zajímá, jak se nám dařilo, stačí se podívat do přílohy.